Recenzie concert AKRAL NECROSIS, BOLTHARD, EASTERN FRONT & CADAVERIA – Cluj Napoca

Guest post by Vampire, vocalul formatiei Cryptal (Targu Mures)

Concertul a fost bine organizat, in general totul a sunat bine, nu am observat “dificultati tehnice”. Doar cu luminile am avut probleme la un moment dat, dar despre asta vorbesc putin mai tarziu. Fiecare formatie a fost introdusa de organizator, ceea ce a prins bine sa ne aminteasca de niste detalii mai importante, chiar si numele formatiei (pentru cei care erau mai dezorientati de la prea multe beri).

Prima formatie a urcat cu circa o ora mai tarziu decat cerea programul, dar din cate am inteles, nu a fost din vina organizatorilor ci a localului in care s-a tinut evenimentul. Macar am avut timp sa ne incalzim cu niste beri reci. Sa fac suma cu un singur gand: toate concertele de acest calibru are trebui sa aiba macar nivelul atins aici.

AKRAL NECROSIS

Concertul a fost deschis de trupa black metal din Bucuresti, Akral Necrosis.

Desi muzica lor este destul de pretentioasa si ritmurile alerte le ies foarte bine, pe alocuri au avut niste probleme minore cu solourile. Mi s-a parut ca nu aveau ce cauta in mijlocul pieselor, dar asta cred ca este o chestie de gust sau de stilul formatiei. Vocalistul cateodata mi se parea rusinos (se intorcea cu spatele) si cateodata interpreta muzica de parca am fi inteles macar un cuvant din text. Insa vocea lui se potrivea foarte bine in apocalipsa chitarilor si ritmurilor nerabdatoare. Dupa parerea mea, formatia ar trebui promovata, mai are de slefuit ici-colo si s-ar putea ridica la nivelul standard de underground black metal.

BOLTHARD

Baietii de la Bolthard au fost urmatorii.

Akral Necrosis ne-a incalzit cu o muzica de calitate, ramanea de vazut daca Bolthard o sa poata sa tina ritmul. Baietii au venit foarte pregatiti, atat vizual cat si auditiv. La inceput nu ma puteam abtine sa ma gandesc la formatiile Kreator, Slayer si Exodus. Apoi am observat ca trupa a reusit sa faca un amalgam care suna specific a Boltard. Bateristul avea grija de ritmuri specifice thrash metalului, basistul (cred ca era Zorro, ca avea ceva negru pe fata lui) s-a ambalat pe podiul tobelor si de acolo ne-a spart timpanele, chitarile au fost precise si sunau foarte bine. Vocalistul facea o treaba excelenta. Doar o problema am avut… niciodata nu mi-am dorit asa de tare sa se arda becul din roboscop si din reflectoarele care tinteau poporul inocent.

Trupa a pregatit si niste artificii, iar de acum inainte de anul nou o sa ma gandesc la Bolthard cand o sa simt mirosul petardelor.

EASTERN FRONT

Eastern Fron a venit din Anglia pentru a ne povesti de razboi, mizerie si suferinta, intr-o maniera black metal destul de crud si… monoritmat. Am simtit ca trebuie sa inventez un cuvant pentru ei… pentru ca asta era singura problema care aveam in legatura cu ei: daca la prima piesa ai prins ritmul, si o tineai tot asa, pana la ultima piesa nu puteai sa cazi din ritm. Cand pe la mijlocul repertoriului au inceput o piesa cu chitara clasica, suspectam ca macar o data sa-si schimbe acest obicei. Si da! Miracol! Au schimbat… pentru cateva rifuri… apoi, inapoi in bine cunoscuta “alergare”. Au cantat toate piesele de pe albumul lor “Blood on Snow”, incheiand cu piesa cu acelasi titlu.

Spectacolul si muzica celor de la Eastern Front au fost aproape de perfect, pacat ca nu multi au simtit muzica trupei foarte aproape de inima lor. Au fost niste clipe interesante, cum ar fi chitaristul chel care folosind reflectorul lui dedicat, a facut niste fete de strigoi din Transilvania iesiti la pensie, vocalistul cu tepii lui de pe mana in intuneric arata ca un cactus mare din desertul Colorado iar bateristul, care este maestrul ritmurilor devastatoare, tot timpul concertului a fost ascuns dupa doua bannere mari pe care scria numele trupei.

CADAVERIA

Si in sfarsit au urcat pe scena headlinerii serii, Cadaveria din Italia.

Cu totii am “marsaluit” in fata scenei si, cu sufletul la gura, am asteptat ca tipa al carui nume il poarta formatia, sa urle in microfon pana sa ne crape timpanele in sapte. Eu personal am asteptat pana la sfarsitul concertului, dar nu am avut aceasta satisfactie. Atat prezentarea scenica cat si sunetul si performanta lor a fost cat se poate de buna, totul era la locul lui, dar ceva tot imi lipsea…

Aerul usor gotic reprezinta inca un punct rosu din partea mea. Am fost “despagubit” in mare parte de solista, care arata si suna bine (dar tot imi lipsa aceea putere ce cautam). S-a descurcat foarte bine cu schimbarea vocilor scream si clean. Multe soliste ar avea ce sa invete de la ea. Chitaristii si bateristul erau punctuali, se vedea profesionalismul ce se poate atinge cu perseverenta.

Ritmurile sacadate, in alocuri chiar hardcore-iste erau foarte bine puse la punct, aproape ca nu am nici un cuvant rau de spus despre Cadaveria, dar totusi, am ramas din punct de vedere muzical nesatisfacut si am lasat pub-ul in urma cu o impresie ca nu ei ar fi trebuit sa fie capul de afis, ci Eastern Front.

This slideshow requires JavaScript.